Aplikacje na telefon
Organizacja

Aplikacje na telefon ułatwiające zarządzanie czasem

30 stycznia 2018

Aplikacje na telefon ułatwiające zarządzanie czasem

Jestem ogromną fanką planowania, ogarniania i panowania nad wszystkim. Moi bliscy twierdzą, że zaczyna to przybierać formę choroby. Nic jednak na to nie poradzę, że ważne dla mnie rzeczy lubię mieć uporządkowane i odstresowuje mnie to, kiedy życie układa się według wcześniej przygotowanego planu. Aplikacje na telefon do zarządzania czasem
Nie powinno Cię więc dziwić, że uwielbiam wszystko zapisywać w kalendarzu 🙂 Mój problem polegał tylko na tym, że papierową jego wersję musiałabym mieć non stop przy sobie, co jest mało realne. Z pomocą przyszła mi obecna technologia i dzisiaj chciałabym Ci przybliżyć 3 darmowe aplikacje, które ułatwiły mi zarządzanie czasem i projektami.

Kalendarz Google
Pierwszą aplikacją z jaką miałam do czynienia, w kwestii zarządzania czasem, była elektroniczna wersja kalendarza firmy Google. Kupił mnie on następującymi rzeczami:

– Łatwym dostępem z telefonu, komputera, tableta itp. co znacznie ułatwia synchronizację zadań (np. z papierowym kalendarzem, którego nie umiem się pozbyć).
– Funkcją cykliczności, dzięki której nie zapominałam o raz wpisanych urodzinach, telefonie do kosmetyczki czy szczepieniach dzieci lub zwierząt.
– Możliwością zaangażowania do swoich wpisów innych osób, które również korzystają z kalendarza Google. Dzięki temu nie musiałam przypominać nikomu o ważnych spotkaniach lub wizytach u lekarza.
– Kolorystyką, którą można zmieniać w zależności od potrzeb.

Evernote
Moja ulubiona wersja notatnika internetowego. Zapisuję w nim dosłownie WSZYSTKO co wpadnie mi do głowy. Artykuły i wpisy mam posegregowane w różnego rodzaju katalogach i opatrzone odpowiednimi zdjęciami, co ułatwia mi ich odnajdywanie. Posiadam m.in. katalogi w których przechowuję:

– pomysły na wpisy na bloga;
– przepisy kulinarne w podziale na poszczególne posiłki oraz zbiór tych, które mam zamiar dopiero przetestować;
– listy zakupowe (spożywcze, ubraniowe, wischlisty na święta i urodziny);
– artykuły dot. zdrowej żywności, które lubię mieć pod ręką;
– spis firm, które testują, bądź też nie swoje produkty na zwierzętach (bardzo ułatwia mi to zakupy chemiczno-kosmetyczne);
– mam nawet notatkę z kwiatami do mieszkania, które oczyszczają powietrze, a które non stop zapominam kupić.

Nozbe
Na koniec mój ulubieniec i zdecydowany numer jeden – Nozbe. Zastępuje mi kalendarz, listę zadań oraz komunikator. Pozwala zorganizować się na najwyższym poziomie. Dzięki niemu nie zapominam o żadnym etapie prowadzonego projektu lub zadania. Darmowa wersja oferuje 5 projektów, które spokojnie wystarczą osobie, która korzysta z niego tylko w przypadku ogarniania życia rodzinnego. Jeżeli jednak chcesz używać tej aplikacji również w pracy, to warto zainwestować w wersję płatną, szczególnie że wychwalana przeze mnie aplikacja doskonale ułatwia wprowadzenie w życie, popularnej ostatnio, metody GTD.
Jeżeli interesuje Cię jak to zrobić, to daj znać. Przygotuję prostą ściągę jak efektywnie połączyć Nozbe z GTD, aby nareszcie zacząć panować na chaosem w Twoim życiu.

Oczywiście jak na minimalistkę przystało, nie lubię mieć niepotrzebnych rzeczy w telefonie, więc od kiedy odkryłam możliwość Nozbe, to pożegnałam się (chociaż przyznam, że z żalem) z Google Kalendarzem, który towarzyszył mi od czasów studiów, jednak z czasem przestał mi wystarczać.

 

A Ty jakie aplikacje lubisz?